6 Eylül 2009 Pazar

Evimden İki sevimli obje ve Van gezisi
















Bu benim sevimli uğur böceği bardağım...
Geçen sene yılbaşı fuarında Atatürk kültür merkezinden aldım.
Aslında çok kullanışlı gibi durmuyor ama çok sevimli olduğu için dayanamayıp almıştım :)))

Yukarıda gördüğünüz de kağıt lambalardan. Antrede aydınlatmada kullanıyodum eski evimde, ama henüz burada asamadım. Bunu da bu sene kongre için gittiğimizde Vanda rus pazarından aldım.Çok da severek kullandım.

Van demişken anlatmadan geçemicem, yolu düşen mutlaka rus pazarını gezmeli. Tabi Van'ı da. Açıkcası ben bu kadar güzel olacağını beklemıyordum ama çok begendim. Biz kongreye gittiğimizden kongrenin son 2 günü düzenlenen sosyal aktiviteye katıldık. Muradiye şelalesi, İshak paşa sarayı, Doğu Beyazıt ve buradaki kapalı çarşı, Ahlat, Adil cevaz, Van gölü, Akdamar adası (Ah Tamara Adası-bunla ilgili hikayeyi bi ara anlatırım, tur dahilinde gezdirildiğimiz için rehberler heryerle ilgili bir hikaye anlatıyoru oldukça ilgi çekici idi) vs. vs.

Ama ben en çok Van'daki rus pazarını beğendim, pazar dediysem aklınıza gercek pazar yada sosyete pazarı gelmesin, kapalı çarşı gibi bir yer, 2 kısımdan oluşuyor. İçerisinde çeyizciler, aynacılar, antikacılar, gümüşçüler, takıcılar, ahşap ürünler satan dükkanlar,şallarr, kadehler,porselenler aklınıza ne geirse var ve bunların çoğu yurt dışından geliyor. Pakistan, Hindistan, Mısır, İran vb. 20'den fazla şal aldım, 4-5 tane takı setı aldım, gümüş,altın kaplama, yakut, zümrüt, amatist gibi taşlı kolyeler, yuzukler aldım.
Hindistan'dan gelme büyük bir ayna aldım (etrafında 4 tane güneş yüzü var,her biri farklı renk--en zor da bunu uçakla getirmesi oldu, ama neyseki başına bir şey gelmeden getirmeyi başardım), aynalı renkli örtüler yastıklar aldım daha bi çok şey aldım, deli gibi para harcadım, uçağın saatini kaçırmıcak olsak daha da alıcaktık :)) Hem çok çeşit var, hem işçilik çok iyi, hem de buraya göre çok uygun fiyatlı. Zaten fuarlara gelince görüyoruz bi çoğunu.Neyse bu aldıklarımı da bi ara part1,2,3... diye fotolayıp sizlerle paylaşırım.
Kıssadan hisse: Van'a yolu düşen kızlar mutlaka rus pazarına gitmelisiniz!!!

Hiç yorum yok: