29 Ekim 2010 Cuma

HAYALKIRIKLIĞI VE HAVUÇLU KEKİM :)



Güya Kapadokya fotosu olacaktı ama eldeki bu oldu malesef, pijamalar eşliğinde yudumlanan kahve....Dün sizlere kapadokya gezimizden bahsetmiştim arkadaşlar, ama sağanak yağışlar nedeniyle iptal ettik ve arkadaşlar da gelmediler, o kadar heveslenmiştim ki anlatamam tam bir hayal kırıklığı oldu :( pof! Hep böyle olur zaten ne zaman plan yapsak mutlaka çıkar bişi..

Neyse biz de öğlene doğru uyanıp dışarıda kahvaltı yapmaya çıktık, ardından alışveriş merkezini gezdik, sonra da yağmura rağmen sosyete pazarına gittik. Çok kalabalıktı tatile rastgeldi diye millet gelmiş :/ . Sonrasında da eve gelip dinlendik. Bizim beyin Bursa&FB maçını izlicem die tutturması neticesinde ben de kendimi kek yapmaya verdim :) Uzun zamandır yapmıyordum havuçlu kek. Küçükken annem misafir geleceği zaman yapar,üzerine de vanilyalı krema sürerdi. mmmm enfes olurdu. Gözümün önüne geldi hemen koyuldum işe. Tarifi de paylaşmak istedim, çok pratik bir kek bu, çok da lezzetli;


Vanilya soslu tarçınlı-havuçlu kek

İçindekiler;
2 yumurta
4 bardak un
1 bardak toz şeker
3/4 bardak sıvı yağ
1 bardak süt veya yoğurt
2 havuç
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
istenilen miktarda tarçın (ben bol kullanıyorum)
portakal kabugu rendesi veya çeyrek çay bardağı portk.suyu

Sos: Creme Ole vanilyalı ve 1 bardak süt

Yapılışı; şekerle yumurtaları çırpıyoruz,sütü, yağı ve unu da ekliyoruz.Havuçları rendeleyip koyuyoruz. Kabartma tozu, vanilya,port. kabuğu rendesi/suyunu ve tarçınımızı da ekliyoruz. Kalıbımızı yağlıyoruz önceden ısıttığımız fırında 175 0'de pişiriyoruz. 30-40 dk falan sürüyor arada kontrol ederek alıyorum ben. ( Kalıbım ufak olduğundan ben de ufak su bardağı kullanıyorum sizinkide öyleyse ve bardağınız da büyükse 1 bardak yazan miktarları 3/4 olarak kullanın yoksa kek taşıyor,tecrübeyle sabit :D )




İsterseniz sos yapmayıp pudra şekeri serpip de sunabilirsiniz, o da harika oluo.





Sos yapıcam derseniz onu da en kolay creme ole'nin yarısını 1 bardak süte döküp,mikserle 3 dk. çırpıyosunuz ve fırından çıkan kekin üzerine sürüyorsunuz.








İştee süper kekim, eşim bağrıyoo "hadi yiyelim artıkk" diye :)))

Hiç yorum yok: