18 Aralık 2010 Cumartesi

Sebzeli Sosisli Noodle!



Malzemeler;

Yarım paket Noodle
İstediğiniz kadar sosis
2 kabak
5-6 kaşık garnitür
Soya sosu (sosdan yoksa evinizde koymasanız da oluyor)


Tarif;

Noodle'ı kaynayan suya atarak 10 dk kadar haşlıyorsunuz.

O sırada kabakları pijamalı soyuyosunuz ve ister julyen ister küp küp doğruyorsunuz.Ben iri doğramayı seviyorum çünkü ufak olunca pişiriken diriliğini çabuk kaybediyor.

Tavaya çok çok az sıvı yağ (2 yemek kaşığı bu tava için) koyarak kabakları koyuyorsunuz ve bi 5 dk sonra kekikle pul biber ekliyorsunuz. Kekik asıl tadı veren baharat mutlaka kullanın. Kabaklar diriliğini yitirmeden sosisleri ekleyip karıştırmaya devam ediyorsunuz, garnitürleri de ekleyip 2-3 kez daha karıştırıyorsunuz (5 dk falan daha) Bu aşamada istediğiniz kadar soya sosunu da ekliyorsunuz. Makarnaları da ekleyip bir kaç kez daha karıştırıp ateşi kapatıyorsunuz.


Yalnız makarnaları azar azar ekleyerek karıştırın yoksa içerikle makarna karışmadan kalıyor.

Sonra da hmmm enfesss diyerek yutuyosunuz :D

Not: Bu pratik bir noodle tarifi.Aslında soğan kavurup,içerisine yeşil-kırmızı biber doğrayıp sonra diğer işlemleri yaparak sosis eklemeden tavuk ekleyerek de yapabilirsiniz, biraz daha uğraştırıcı sadece.Ama o da çok güzel oluyor.
Aşağıda da da benim Newcastle'da Çin mahallesinde yediğim noodledan hazırlanmış, balık pastası,sebze ve karides içeren versiyonunu görüyorsunuz. Böyle göründüğüne bakmayın çok büyük bir porsiyondu (normal porsiyonun 2 misli kadar) sadece yarısını yiyebildim. Tabakta yemek bırakmanın cezası bi yemek parası daha ödemek gibi bir uygulama olduğundan, kalanını da paket yaptırmıştım. Gerçi öyle bi ceza olmasa da yaptıracaktım çünkü enfesdi. Bu arada fiyatı da 7 pounddu yanlış hatırlamıyorsam.


Hiç yorum yok: