14 Ağustos 2009 Cuma

Kutlama-Basit tramisu


Merabalar, bugun güzel bi gündü benim için ve ufak çaplı bi kutlama oldu.

Malesef fotograf makinemi unuttuğum için buraya koyamadım.

Ve düşündüm taşındım faydalı ve abur cubur bi blok amacı güttüğümden sizlere kutlamaya yakışır bir tiramisu tarifi vermeye karar kıldım :))

Hani şu heryerde tarifi olan çakma tiramisular var ya hazır kekden yapılanlar. İŞte benimkisi de çakmanın da çakması!! ama güzel oluo vala hapur hupur gidio. İŞte tarifi:

Malzemeler;

1 adet hazır kek kakaolusundan

1 adet cafe crown üçü bi arada (fındıklısı cüzel oluo isteyen vanilyalı veya sade alsın)

1 tatlı kaşığı normal nescafe

1 paket hazır tavuk göğsü (markayı hatırlayamadım ama ya dr eutker ya da bizim di)

Kakao

Yapımı;

Su kaynatılıp bi su bardağına alınır içerisine üçü birarada ve nescafe konur tadını istediğiniz gibi şekerle ayarlayabilirsiniz ama sert kahve tadı spesifiktir bu pasta için.Bununla pastanın alt keki iyice ıslatılır (yarısı veya ıslak sevenler için daha fazlası)

1 paket hazıır tavuk göğsü üzerinde yazandan daha az bir sütle kıvamı yoğun olması için pişirilir.

Yarısı kekin üzerine sürülür. Damla çukulata varsa konur. (hatta ben muz koyuyorum ama tiramisu ile muz ne alaka diyenler olabilir ama napiim sevorum)

Kekin üzeride nescafeli su ile ıslatılıp kapatılır ve tavuk gögsü sürülerek pastanın her yerine yayılır. Biraz soğuyunca süzgeç alınarak kakao üzerine serpilir. Bir gece dolapta bekletirlir sona hapur hupur yenir :)) Of canım istedi ya. Ve soranlara bildiğin labneli tiramisu bu denir asla tavuk göğsü gerçeği duyurulmaz!

ps. Sakın labne koymayı denemeyın ki ben denedim tavuk göğsüne koyup da mikserleyınce o koyu kıvamlı krema oluo sana milk şeyk :))


ps2. Foto tarifbizden.com'dan alınmıştır.


Hiç yorum yok: